É un anteproxecto recentralizador e españolizador,
que lle facilita ao alumnado, se é necesario, a matriculación nun centro
privado, pagado por todos e todas nós, para evitar a súa escolarización no noso
idioma. Procura o máximo control dos contidos a través do Goberno central, uniformiza mediante as reválidas, desterra a nosa lingua ao
rango inferior na clasificación que prevé para as materias, situándoa por
detrás da Relixión ou dunha segunda Lingua estranxeira, negándolle así o lugar
que lle corresponde nas materias troncais, entre as
que están a Lingua española ou Inglés. Impón un modelo lingüístico que
elimina o ensino en galego e invade as cativas competencias que temos coa
intención de afastar totalmente o ensino da nosa realidade social, histórica,
cultural e lingüística.
Medidas como estas non só van
repercutir negativamente no ensino público, senón que van fortalecer o ensino
privado concertado que se verá favorecido coa creación de centros de
excelencia, mediante a selección do alumnado. Blíndanse os concertos
económicos cos centros privados, mesmo con aqueles que segregan o alumnado por
razón de xénero, malia existir sentenzas que ditaminan a súa ilegalidade.
É un anteproxecto profundamente
antidemocrático, que traslada o sistema de xestión empresarial ao ensino.
Elimina o Consello Escolar como órgano de goberno. A dirección será elixida
pola administración e terá plenos poderes.
Liquida a igualdade de
oportunidades ao impor un sistema de continuas barreiras selectivas para que só
unha minoría acceda aos estudos postobrigatorios e
universitarios. É unha lei elitista, clasista e segregadora, xa que estabelece reválidas para poder acceder
á titulación correspondente en 4 de ESO e en Bacharelato. Pretende crear,
mediante os programas de calidade e especialización curricular, diferentes
categorías de centros e atender, con máis recursos e medios, aqueles que mellor
resultados acaden, previa selección do alumnado, no lugar de procurar que todos
os centros conten cos recursos necesarios para que todos e todas, con
independencia da súa procedencia social ou xeográfica, reciban unha formación
de calidade.
No hay comentarios:
Publicar un comentario