1. cargada dunha ideoloxía que semellaba superada.
- Elimina materias que serven para analizar con espírito crítico a realidade complexa e plural da nosa realidade.
- Aumenta a presenza e relevancia académica da relixión católica na escola.
- Resucita orientacións curriculares e instrumentos de avaliación propios da escola do pasado.
- Retrocede na igualdade entre mulleres e homes, facendo legal a existencia de concertos con centros que segregan por sexo.
2.
sen análise e
debate previo.
-
Non se formula como resultante do diálogo e do consenso
senón como imposición.
3.
segregadora.
Promove a segreagación do alumnado e dos propios
centos ao non ter en conta as condóns socio-económicas de que parten e nas que
se desenvolven.
-
Persegue filtrar e seleccionar ao alumnado canto antes
para diluir o fracaso escolar e fornecer man de obra barata ao mercado laboral.
- Obriga a elixir dende os 12 anos vías formativas que non teñen retorno.
4.
que infravalora o
traballo do profesorado
-
O labor avaliativo decisivo queda en mans dos axentes
externos que eralizarán as reválidas.- As avaliacións só servirán para catalogar e clasificar ao alumnado e aos centros, non para detectar necesidadades educativas.
5.
Dinamita os
dereitos laborais do profesorado.
-
Degrada as condicións materiais de traballo docente,
aumenta a carga lectiva e as ratios, reduce medios e programas de apoio, impón
recortes en bolsas, comedores e libros de texto, conxela ou reduce os salarios,
despide masivamente profesorado interino, penaliza salarialmente as baixas
laborais e deixa de cubrilas se son por un período inferior a 15 días, etc.
6.
introduce a
xestión empresarial nos centros.
-
O director, elexido pola administración, poderá seleccionar o profesorado do centro.- Restrinxe a participación da comunidade educativa na xestión democrática dos centros, facendo dos Consello Escolares órganos só consultivos na maior parte dos asuntos.
- Aposta por unhas escolas xestionadas con parámetros de empresa privada.
- Fomenta a idea da competitividade en detrimento doutros principios como o beneficio social, a cooperación e a compensación das desigualdades.
7.
fomenta a
desigualdade de oportunidades.
-
Establécese un mecanismo de clasificación dos centros
baseado nos resultados académicos do alumnado, sen ter en conta outros factores
relevantes.- Atribúense máis fondos ás escolas de mellores resultados nas reválidas, no canto de favorecer aquelas que teñen que atender alumnado con maiores dificultades e necesidades educativas e deben traballar en contextos socio-económicos menos favorables.
8. só favorece á empresa privada.
- Cede a xestión dos centros públicos a entidades privadas.
- Os centros privados poden seleccionar máis ao seu alumnado.
- Esténdense os concertos á nova FP básica.
9.
cambia o
currículo.
-
Dos currículos redúcese, ata case eliminalo, todo saber
que eduque no pensamento crítico e na autonomía persoal.- Consagra a preminencia do castelán perante as outras linguas.
10.
busca a
recentralización e a falsa autonomía de centros.
-
Auméntase a porcentaxe de contidos que marca o Estado e
diminúe polo tanto a porcentaxe de contidos que escollía a nosa administración
educativa.- A imposición das reválidas priva da autonomía pedagóxica ao profesorado ao estar o proceso de ensino-aprendizaxe supeditado a “superar” as mesmas.
No hay comentarios:
Publicar un comentario